Doorgaan naar hoofdcontent

Happy Birthday

Na een drukke werkweek met ook 's avonds nog de nodige "verplichtingen" hoopte ik gisteren eens even lekker te kunnen knutselen. Dat liep anders, want mijn schoonmoeder belde donderdagavond of ze 's middags op bezoek kon komen. Natuurlijk altijd welkom! Dus gisterochtend alles gepoetst, zelfs nog wat ramen gewassen (daar krijg ik altijd "zin in" als de zon schijnt.... 's Middags na het bezoek nog van alles te doen maar wel alvast aan dit kaartje begonnen. Ik zag pas een heel leuk kaartje voorbij komen bij Stamping Mathilda (Godelieve Tijskens) die masking fluid op haar kaartje had gebruikt om witte plekjes te houden bij het maken van een achtergrondje.

Dat is dus waar ik mee begonnen ben. Een stempel van het Scrapbookatelier gestempeld op aquarelpapier. Deze gemaskerd en een wit randje gehouden door de masking fluid over de lijnen heen aan te brengen. Verder hier een daar een stip gezet zodat er wat wit zou blijven. Met distress oxide vanuit de vlinder naar buiten gewerkt. De tekst is van Lawn Fawn. Omdat ik het kaartje bij het City Crafter Challenge Blog in wilde sturen, vrolijk geel gestreept papier gebruikt. Voor een mooi lentegevoel, samen met de vlinder! Zwart stippeltjespapier omdat ik ieder ander kleurtje "too much" vond. De sketch van Freshly Made Sketches aangehouden, dus er mochten nog een paar bannertjes op. Hiervoor mooi papier met een beetje glitter gebruikt.


                    Freshly Made Sketches - Sketch #279



Reacties

het is een prachtig kaartje geworden
Mariken zei…
Leuk, de achtergrond met die witte stipjes! En de vlinder staat er super bij! Dit kaartje geeft toch een beetje voorjaar! Fijn weekend!!
Ellen zei…
Wat een leuke techniek met die witte randen en witte stippen. Moet ik me ook eens in gaan verdiepen. Je vlinder is prachtig. Goed dat je er verder geen andere kleuren bij hebt gebruikt, maar gekozen hebt voor de zwarte stippeltjes. I like it :-)
Kaartenkraam zei…
Masking fluid daar had ik nog nooit van gehoord maar het geeft een prachtig effect. Ik vind het heel gewaagd van je dat je roze in de vlinder hebt gebruik maar het kan heel goed en doet de vlinder er echt uitspringen,en het zwart en geel is een perfecte combinatie. Kortom een prachtige kaart!

groetjes van Ank
Aletta zei…
Prachtig !!!!
Sarah zei…
Hij is super mooi!!!!!!
Dora zei…
Dit is schitterend.
Joke de Wit zei…
Prachtig Daatje kende deze techniek niet maar mooi hoor.Gr.Joke
Thea zei…
Wat een gaaf kaartje Daniëlle, doet mij denken dat ik toch ook best wel een paar vlinderstempels heb maar eigenlijk nog nooit gebruikt hebt oooh wat erg!!!

Fijn weekend!
Groetjes Thea
Je@net zei…
Wauw...wat een pracht van een kaart heb je gemaakt, Danielle!
Diny zei…
Ik herkende de sketch Danielle....wat heb jij er een prachtige kaart van gemaakt....schitterend in deze kleurtjes!
Groetjes Diny
Maria V zei…
Als niet stempelaar lees ik over termen die mij helemaal nieuw zijn. Knap hoor zoals jij het gedaan heb. Het resultaat van jouw kaart is wel heel erg mooi. Top!
!neke zei…
Super mooi Daniëlle !!!!!!
Rosina zei…
Heel mooi kaartje heb je met deze sketch gemaakt Daniëlle...een prachtige vlinder erop...en ook zo netjes afgewerkt...
TOP!!!
groetjes Rosina
Stella zei…
Wat een gave techniek! Je vlinder spring er echt uit; gaaf! Wat een beauty weer!! Superleuk dat je zo trouw meedoet bij CCCB. Dat vinden we echt super! Inde afgelopen dagen in de tuin bezig geweest; dat zag er niet uit. Nu ook niet want de tuin ligt er verzopen bij :) Fijne zondag!
oh ja, enne.. mijn ramen kunnen ook echt wel een wasbeurt gebruiken dus als je weer zin krijgt.. je bent welkom! ;-)
Marjan zei…
Mooi! De masking fluid heb ik toevallig onlangs ook aangeschaft. Mooi zoals de banners en het papier combineren met de prachtige afbeelding.
GerJanne zei…
Leuk zeg, dat je dan weer door een ander blog op ideeën gebracht wordt. Grappig die witte stippen. De rand kun je denk ik ook krijgen door de vlinder wat groter uit geknipperd en dan te maskeren? Of is het wit anders wit?
Kan ik niet zo goed zien. Maar je hebt de sketch ook geweldig uitgewerkt! Super mooi. Groetjes, en succes en werk ze weer komende week.
GerJanne
Ros Crawford zei…
Beautiful card! That butterfly just pops of the card! Thanks so much for playing along at CCCB!!
This is such a pretty card! I adore the butterfly you've used - it's perfect as a focal point on your card. Thanks for joining us at FMS this week!
Rhodé zei…
Dit heb je prachtig gedaan, Daniëlle! Een hele mooie kaart!